Per dur a terme un procés de recruiting amb èxit, fem servir tota una sèrie d’eines que ens permeten localitzar i identificar el millor talent professional pels nostres clients. En plena era de la comunicació digital, l’anàlisi de la “reputació digital” o “marca digital” és una eina que ens facilita informació de gran utilitat.
Com a consultoria de recursos humans a Barcelona, a BCM sabem que la marca digital dels candidats que seleccionem és un factor essencial a tenir en compte en el procés de cerca de talent.
Per això, en aquest article, veurem en què consisteix exactament la reputació digital i per què és important tenir-la en compte en els processos de recruiting, i és que, sense cap dubte, el valor i el potencial de les empreses depèn de les persones que les componen.
Tant si parlem d’una persona física com d’una empresa, la reputació digital o marca digital és la fama o prestigi que aquesta persona, empresa o servei tenen en el món digital.
Aquesta reputació digital es construeix a partir de l’experiència d’usuari o, si parlem de persones físiques, de la seva activitat a la xarxa, i pot afectar a la decisió de compra i, per descomptat, a la decisió de contractació.
Per tenir una idea de la seva importància, pensa en el que acostumem a fer quan volem contractar un servei o comprar algun producte: accedim a “la xarxa”
Busquem informació, opinions o ressenyes sobre el servei o el producte en qüestió. I pensa també en com influeix la informació que obtenim en la decisió sobre si contractar-lo / comprar-lo o no, el feedback obtingut, sigui positiu o negatiu.
Doncs passa el mateix amb la marca personal.
Tot el contingut que publiquem a les xarxes determinarà que la balança s’inclini cap a un cantó o cap a l’altre. Aquesta serà la nostra reputació digital, i hem de recordar que és de domini públic quan participem en un procés de selecció.
La reputació digital ens facilita informació sobre moltíssims aspectes de la vida d’una persona. En la fase final del procés de selecció, aquesta informació ens pot ajudar a inclinar-nos per un candidat/a o un altre, en funció del seu contingut.
En analitzar la reputació digital dels candidats, podem fer-nos una idea de com són i del que poden arribar a aportar a l’empresa, de manera que puguem preveure si encaixaran amb la resta de l’equip així com amb els valors de l’empresa.
El mercat laboral està canviant, i els processos de reclutament i selecció han d’adaptar-se a les demandes d’aquest nou mercat de l’era digital. Cal destacar que només accedim a dades que circulen per les xarxes “en obert”, mai si els perfils són privats. A continuació, t’expliquem com fem aquesta anàlisi de reputació digital dels finalistes en les fases més avançades d’un procés de selecció.
Naveguem per les xarxes socials (bàsicament LINKEDIN, TWITTER, FACEBOOK i INSTAGRAM) de la persona a analitzar i extraiem la informació que allà es va dipositant per, posteriorment, analitzar-la de manera quantitativa i qualitativa.
Facilitem al nostre client un resum detallat sobre cada candidat/a analitzant i indicant els aspectes més rellevants, segons les necessitats concretes de la vacant a cobrir.
Hi ha factors molt rellevants que ens poden donar una visió detallada de com és realment un/a candidat/a i el que pot aportar a l’empresa, com per exemple:
En aquest punt, cal destacar que, també hi ha factors negatius que poden influir en la percepció d’un/a candidat/a després de l’anàlisi de la seva reputació digital. En aquest cas, es tenen molt més en compte els comentaris sobre temàtiques “sensibles” que les imatges en si, tot i que també es valoren negativament fotos controvertides i comentaris sobre la pròpia participació en activitats que infringeixen normes.
Si estàs buscant el candidat perfecte per la teva empresa, el nostre servei de headhunters a Barcelona és el que necessites. El nostre equip d’experts són la clau per trobar el talent que busques per dur el teu negoci al següent nivell.
Seguint un rigorós procés de talent acquisition, analitzarem la reputació online dels candidats/es per assegurar-nos que l’elecció final és la persona més idònia per la teva empresa i que serà la incorporació perfecta per fer créixer el teu equip.