Claus per fidelitzar els teus empleats/des el 2024

8 FEBRER 2024
Claus per fidelitzar els teus empleats/des el 2024

Més del 70% dels líders de RR.HH reconeixen que cada cop és més difícil trobar el talent que necessiten per a la seva empresa. Això suposa una barrera per al creixement de l’organització, perquè la clau de l’èxit empresarial rau en l’èxit de la força laboral.

Per això, és molt important que les empreses sàpiguen com destacar i resultar atractives, tant per als empleats que ja formen part de la plantilla, com per atraure nous candidats potencials.

Per això, és fonamental conèixer les prioritats dels empleats que, al llarg dels darrers anys, han variat.

En aquest sentit, la retribució ja no forma part del que és essencial, i els professionals busquen a les empreses altres elements que els mantinguin motivats i compromesos.

En aquest article, volem explicar-te què és el que busquen els candidats en una empresa i quines són les claus per atraure i fidelitzar el millor talent el 2024.

 

Per què és important fidelitzar el talent?

Atesa la dificultat que tenen les empreses per trobar el talent adequat, la fidelització de treballadors i treballadores s’ha convertit en una de les principals prioritats per a qualsevol departament de gestió de persones.

Més enllà de simplement evitar que els col·laboradors busquin noves oportunitats fora de l’empresa, es tracta de crear un entorn de treball on la gent no només es vulgui quedar, sinó també contribuir al seu desenvolupament alhora que prosperen a les seves carreres.

Quan una empresa aconsegueix mantenir els seus treballadors connectats, els beneficis no es fan esperar:

  • Preserva el coneixement.
  • Estalvia costos de reclutament i formació.
  • I, el més important, construeix un equip motivat enfocat a assolir objectius comuns.

 

En poques paraules: la fidelització és invertir en l’èxit a llarg termini de l’empresa.

 

Aquí et presentem 7 claus fonamentals que poden marcar la diferència en la fidelització de talent el 2024:

 

 

​1. Enfortir l’onboarding

Imagina començar una nova feina i sentir-te com a casa des del primer dia. Això és exactament el que un procés d’incorporació efectiu i acollidor és capaç d’aconseguir.

I no és una cosa que ens estiguem inventant: segons un estudi de l’Integrated Benefits Institute, el 82% dels ocupadors han observat una millora en la retenció dels seus col·laboradors millorant les estratègies de benvinguda.

Aquesta dada ressalta la importància de donar als nous empleats un començament càlid i positiu, establint així les bases per a una relació laboral duradora.

 

  1. Fomentar la inclusió

Les empreses que se centren activament en la inclusió tenen un avantatge significatiu.

Es calcula que les companyies que no prioritzen un entorn inclusiu experimenten una pèrdua d’empleats 1.6 vegades més ràpid que les que sí que ho fan.

Una estadística que subratlla la importància de fomentar un ambient laboral on cada individu se senti valorat i part de l’equip.

 

  1. Facilitar la flexibilitat

No és cap secret que la flexibilitat, en el sentit de l’adaptabilitat en com i quan es treballa, ha esdevingut un dels pilars prioritaris per als empleats a l’hora de decidir si quedar-se o no en un projecte.

I és que segons un estudi global realitzat, el 88% dels líders reconeixen que oferir opcions de treball flexible té un impacte positiu en la retenció d’empleats.

Així que sí, el treball remot o horaris flexibles s’han convertit en un imant poderós per atraure i fidelitzar talent.

  1. Compartir una cultura organitzacional saludable

L’ambient d’una empresa pot ser el seu actiu més gran o el desafiament més gran.

Una cultura empresarial tòxica és el principal predictor de la rotació d’empleats, i és un indicatiu 10 vegades més important que la compensació.

Això vol dir que fomentar un ambient laboral positiu, on els empleats se sentin recolzats i valorats, a banda de ser agradable, actua com un imant per al talent, promovent la lleialtat i el compromís a llarg termini.

 

  1. Desenvolupar i implementar plans de creixement adequats

La inversió en formació i desenvolupament és una de les estratègies més eficaces per millorar la fidelització.

Un pla de creixement ben estructurat és un senyal que l’empresa valora i aposta pel futur dels seus, creant un entorn on tothom pot prosperar i créixer junts.

A més, oferir oportunitats d’aprenentatge i creixement no només beneficia els empleats en el desenvolupament professional, també genera un impacte positiu a l’empresa a través de dues vessants:

  • Millora les capacitats de la plantilla i impulsa la productivitat.
  • En comprovar que l’empresa es preocupa per l’evolució dels seus empleats, se’n reforça la lleialtat i el compromís.

 

  1. Promoure el lideratge centrat en les persones

La qualitat dels líders i managers d’una organització i com construeixen les relacions amb els membres del seu equip són factors determinants per a la fidelització de talent.

Un líder que se centra en les persones no només dirigeix equips, sinó que també construeix i manté una força laboral compromesa i lleial

Entendre i recolzar els empleats augmenta de manera exponencial la probabilitat que aquests es quedin a l’empresa.

Per això, cal que les empreses s’esforcin a promoure un lideratge que vagi més enllà de la mera gestió de persones, i s’enfocarà a inspirar, recolzar i comprendre els seus.

 

  1. Empoderar l’equip

Escoltar activament i respondre els comentaris dels empleats és un pilar fonamental en la retenció de talent.

En donar veu als empleats i reconèixer-ne les aportacions, les empreses no només demostren la seva preocupació pel benestar del seu equip, sinó que també fomenten un entorn de treball on els empleats se senten recolzats.

Les organitzacions que tenen en compte i actuen segons el feedback dels seus empleats veuen un augment significatiu en la seva satisfacció i lleialtat.

 

Aquí les nostres 7 estratègies clau per mantenir els teus empleats contents i compromesos el 2024.

Implementar-les no només millorarà l’ambient laboral, sinó que també beneficiarà el compromís dels col·laboradors.

BCM talent

BCM talent consultoria de recerca i selecció de personal. Talent adquisition.

Contacte

08023 Barcelona

bcm@bcm.cat

BCM retail

BCM retail consultoria especialista en management empresas retail.